Een jaartje ouder

24 juli 2017 - Kathmandu, Nepal

Hoi allemaal,

En ja hoor, ik ben weer een jaartje ouder geworden! Wat een leuk feestje!
Eerst 's morgens Fanny en Sheng van het vliegveld gehaald. Wat gek dat er ineens weer 2 bekenden uit Nederland uit de airport komen. En heerlijk om lekker met elkaar te kletsen over Nederlandse dingen enzo. Toen zij vrijdag na koffie en kadootjes even gingen slapen heb ik mn bestelde taart opgehaald en nog wat boodschapjes gedaan voor de verjaardag.
Vorige week zondag waren Ingvild en ik met Linda en Caspar naar een fair trade market geweest. Die markt is eigenlijk meer voor expats (de gemiddelde Nepalees kan het niet betalen) Ze verkopen er stokbrood, kaas, cheesecake en nog meer westerse delicatessen. Ook verkochten ze er witte wijn. Nadat we het geproefd hadden en hadden geconstateerd dat het heerlijke wijn was hebben Ingvild en ik allebei 2 flessen hebben gekocht. Ik vond het voor op m'n verjaardag toch wel erg lekker om een wijntje te drinken. De eerste fles chardonnay na 9 maanden!! Dus die flessen lagen ook koud in de koelkast. Verder heb ik op de market nog 3 stukjes blauwe kaas gekocht en een stokbrood en een stuk overheerlijke cheescake ( ook de eerste taart overigens in 9 maanden). Daarna zijn we nog naar een Fairtrade winkeltje gegaan van een Nederlandse vriendin van Linda en Caspar, waar we nog meer geld uitgaven, haha. Al met al een heerlijk dagje.
Maar goed, op de verjaardag dus lieve mensen, witte chocoladetaart, chardonnay, hapjes van Junee, kado's van Ingvild, van Purna en van Junee. We konden gelukkig lekker buiten zitten, geen regen. Wat wil een mens nog meer?

Verder heb ik afgelopen week nog de raamkozijnen geschilderd bij het vrouwencentrum. Eigenlijk is er nog een finishing tuoch nodig, want tijdens het schilderen ging het regenen, dus ik ben niet helemaal tevreden over het eindresultaat. Fanny en Sheng willen ook graag nog schilderen in het vrouwencentrum, dus dan kunnen we de binnenmuren nog wat opknappen, de kozijnen goed afmaken en de buitenmuren gaan schilderen.
Omdat Fanny en Sheng het hier in Pepsi Cola bij Junee zo'n lekkere plek vinden hebben zij besloten dat ze hier 3 weken willen blijven. Ik had ook geen plannen meer om in Nepal te gaan reizen, want ik heb hier al zo veel gezien! Dus we gaan van hieruit gewoon uitjes doen en af en toe elders een nacht overnachten.

Afgelopen week verder een soort van druk geweest met van alles en nog wat. Linda was onderuit gegaan met haar scooter waar ze lelijke wonden aan had overgehouden. Omdat ik haar wonden verzorgde waren Ingvild, Doris en ik uitgenodigd om bij haar te komen eten. (Zij woont met haar vriend hier vlakbij Pepsi Cola en werkt voor VSN). Verder nog op stap geweest met Ingvild naar Patan voor een projectje waar zij mee bezig is en ik doe ongeveer iedere dag 2 sollicitaties online. Dat gaat allemaal beetje traag. Maar na wat gevogel op de IPad is uiteindelijk dan toch alles verstuurd.

Dus gewoon een lekker relaxed weekje gehad met gezellige mensen om me heen.
Verder heb ik dus ook geen spannende Nepal-verhalen meer. Zo veel als ik de weken hiervoor  meemaakte zo relaxed is het nu. Alle tijd om me voor te bereiden op de terugkomst in Nederland. Nu het zo ontzettend snel dichterbij komt is dat ook weer vreemd. Van de ene kant heb ik helemaal niet het idee dat ik zo lang ben weg geweest, alsof ik iedereen een paar weken terug nog heb gezien. Aan de andere kant als ik terug kijk op wat ik allemaal heb gedaan en beleefd is het al bijna niet meer te overzien zo veel is het, dus dan lijkt het wel weer heel lang. Wat een geweldige tijd is het geweest. Ik kijk er met zo veel plezier en dankbaarheid op terug!

Volgende week laat ik weten wat ik met Fanny en Sheng allemaal beleef hier in het stoffige Kathmandu met z'n hilarische verkeer waar ik nu weer met grote regelmaat doorheen ga. Het stof hangt na een taxiritje in je wenkbrauwen, gekkenhuis, wat een vieze stad, brrrrr.

Dikke knuffels voor jullie allemaal!!